Wirtualny urząd - elektroniczne załatwianie spraw
Uzupełnieniem serwisów WWW i BIP będzie „wirtualny urząd”, który otwarty będzie non-stop (24 godziny na dobę przez 7 dni tygodnia), w którym interesant będzie mógł wnosić sprawy w sposób elektroniczny przez Internet. Dostępne będą opisy załatwianych spraw, konieczne dokumenty, opłaty, terminy realizacji, tryb i forma odwołań oraz do pobrania formularze i wnioski.
Zintegrowanie systemu elektronicznego obiegu dokumentów z BIP-em pozwoli na dostarczanie obywatelom aktualnych informacji o załatwianych sprawach, umożliwi składanie wniosków i innych dokumentów przez Internet, które następnie automatycznie zostaną objęte obsługą systemu elektronicznego obiegu dokumentów.
Wewnątrz urzędu osiągnięte zostaną następujące funkcje:
-
umożliwienie automatycznego informowania obywateli o stanie załatwienia spraw we wszystkich komórkach organizacyjnych,
-
monitorowanie pracy całego urzędu,
-
kompleksowy zasób wiedzy – baza współpracy, wzrost efektywności pracy,
-
standaryzacja przepływów informacji wewnątrz urzędu.